Ruim 60 procent van de mensen in de wereld die toegang hebben tot internet is dagelijks online. Daarbij blijft het dagelijks gebruik van tv, radio en kranten nu al flink achter.

De Nederlandse onlineconsument is een grootverbruiker van media. Bijna 70 procent is dagelijks online. Het e-mailverkeer neemt af, de sociale netwerken zijn sterk in opkomst en mobiel internet wordt steeds populairder.

Krant
Dat blijkt uit een wereldwijde studie van onderzoeksbureau TNS NIPO. TNS ondervroeg bijna 50.000 mensen in 46 landen. Van de Nederlanders kijkt 64 procent elke dag tv, 52 procent luistert elke dag naar de radio en 40 procent leest elke dag een krant.

Degenen die mobiel internet hebben, spenderen wereldwijd gemiddeld 3,1 uur per dag aan hun sociale netwerken en 2,2 uur aan e-mail via de mobiele telefoon. In Nederland gebruikt de mobiele internetter zijn smart phone juist meer voor e-mail (2,2 uur per dag) dan voor social networking (1,2 uur per dag).

Sociale netwerken
Uit het onderzoek komt naar voren dat het onderhouden van sociale netwerken via het mobieltje steeds verder groeit. Vooral in opkomende landen is internet steeds populairder. Het gaat dan om landen zoals Egypte, Saoedi-Arabië en China.

Vooral in die landen neemt bloggen – bloggers zijn mensen die schrijven op het internet over wat ze bezighoudt – en deelname aan sociale netwerken een hoge vlucht. Zo heeft 88 procent van de Chinezen die online zijn een eigen blog of neemt deel aan forums. In de VS en Nederland liggen deze percentages veel lager (32 en 29 procent).

Published On: 11-10-10|Categories: nieuws|

Deel dit bericht