UPDATE 15:25
Het terugdraaien van de patch van gisteren is afgerond op alle servers. Dit betekent dat de webmail als het goed is weer voor iedereen bereikbaar is, en na een restart van het systeem verwachten we dat ook via outlook de Hosted Exchange weer bereikbaar zou moeten zijn. Mochten er nog problemen zijn stuur ons dan alsjeblieft per mail even de omschrijving van het probleem en de gebruikte setup!
UPDATE 12:50:
De problemen die ontstaan zijn na de beveiligingspatch van Microsoft, geven nog wat naslag. Het terugdraaien van de security patch is op de meeste servers al in gang gezet maar we hebben nog geen zicht op wanneer dit afgerond zal zijn., Er lijken nog problemen te zijn binnen de Proxy.
Op dit moment lijken niet alle verbindingen naar de webmail en via e-mailclients volledig opgezet te worden. Dit lijkt te komen doordat de EWS-verbindingen fouten veroorzaken op de Exchange-servers, waardoor Application Pools opnieuw worden ingesteld. In dat korte tijdsbestek (seconden) is de OWA (webmail) niet beschikbaar en genereert 503 error. Dit is nog in onderzoek!
Zodra hier een update over beschikbaar is, dan laten we dat z.s.m. weten!
UPDATE 11:48
Het probleem is ontstaan door een fout in de security patch van Microsoft. De workaround die gisteravond doorgevoerd is teruggedraaid. Dit zou het probleem voor een groot deel van onze klanten op moeten lossen. Als je nog wel problemen hebt, dan kun je wel via webmail inloggen op je account: https://webmail.megacloud.nl