OPGELOST: Storing I am platform

6 oktober 09,40:

 

Op dit moment ervaren wij een storing op Telefonieapplicaties. Gebruikers van Hipper+, MijnGesprek, I AM en Webex kunnen problemen ervaren met het selecteren van het uitgaande nummer via de applicatie. Engineers hebben een wijziging voorbereid en passen deze om 10:00 uur toe. Hiervoor is een redundante omschakeling benodigd waardoor eindgebruikers een korte onderbreking ondervinden voor de afhandeling van gesprekken

 

 

9 oktober 10.00:

 

Na onderzoek van de engineers is gebleken dat de scope van de verstoring breder is dan in eerste instantie gedacht. Applicaties en toestellen welke over TLS zijn geregistreerd kunnen problemen ervaren bij inkomende en uitgaande gesprekken.

 

 

6 oktober 10.57:

 

De wijziging heeft helaas niet het gewenste effect  gehad.Het onderzoek wordt voortgezet.

 

6 oktober 11.55:

Engineers hebben de impact weggenomen door een workaround toe te passen. Het onderzoek in samenwerking met de leverancier wordt voortgezet.

 

6 oktober 14.20

Na de vorige update hebben engineers meldingen ontvangen dat KPN InContact gebruikers nog impact ondervonden. Voor deze gebruikers is dezelfde workaround toegepast waardoor de impact is weggenomen.

 

8 oktober 19.50

Engineers geven aan de geplande werkzaamheden niet succesvol te hebben afgerond. Er is voor komende nacht nieuw onderhoud ingepland..

 

 

Comments are closed.