De internetstoring bij KPN die 1200 klanten voor meer dan 4 dagen afsloot van het internet is nog niet voorbij. Nog ongeveer 800 klanten kunnen geen verbinding maken.

De storing ontstond afgelopen donderdag en wordt veroorzaakt door een niet functionerende provisioning server, waardoor getroffen klanten geen ip-adres toegewezen krijgen. KPN beloofde het euvel maandag te verhelpen, maar slaagde daar niet in. "Inmiddels zijn 400 van de oorspronkelijk 1200 klanten weer op het internet", aldus een woordvoerster van de provider.

Modem vervangen
Bij de 400 klanten die weer aangesloten zijn op het internet is volgens de zegsvrouw de modem vervangen. Hoe lang het gaat duren voordat iedereen weer is aangesloten kan ze op dit moment niet zeggen. Ook verdere technische details over de oorzaak en de lange duur van de storing zijn op dit moment niet bekend.

De 1200 getroffen klanten bevinden zich in heel Nederland. Lezers van Webwereld melden via mail en in de reacties dat de klantenservice van KPN het niet heeft over 1200 gedupeerden, maar eerder over 6000 aansluitingen die niet werken. Dit wordt tegengesproken door de woordvoerster van KPN. "Ik weet natuurlijk niet wat ze bij de klantenservice zeggen", stelt ze. "Dit zijn de feiten."

Webwereld

Published On: 31-05-11|Categories: nieuws|

Deel dit bericht