KPN kampt met landelijke netwerkproblemen. De oorzaak ligt bij een breuk in een glasvezelkabel die het gevolg is van werkzaamheden. Zakelijke en mobiele klanten klagen over het traag of helemaal niet laden van websites.

Door een breuk in een glasvezelkabel langs de A2 zijn veel sites die KPN-klanten proberen te laden traag of helemaal niet bereikbaar. Aanvankelijk werd gesproken van een dns-storing maar KPN laat weten dat het een netwerkstoring is die betrekking heeft op zakelijk en mobiel internet.

KPN spreekt van een 'zeer complexe breuk op een locatie waar derden wegwerkzaamheden uitgevoerd hebben'. Er zou voor een lengte van ongeveer 100 meter kabel worden ingelast, maar dit zou niet voor woensdag 12.00 gereed zijn.

Ondertussen klagen tal van klanten van de provider op Twitter over traag ladende websites. Sommigen geven het advies een alternatieve dns-server, zoals die van Google, in te stellen. 

Update 10.35: Telfort laat via de storingspagina weten dat adsl en vaste telefonie in meerdere regio's met problemen kampen door de breuk. "Er wordt op dit moment gelast, om ervoor te zorgen dat de internetverbinding kan worden hersteld. Naar verwachting is dit om 14.00 uur vandaag opgelost", aldus de provider in een bericht van maandag. Aangezien de breuk volgens de KPN-woordvoerster in de nacht van maandag op dinsdag is ontstaan, bedoelt Telfort waarschijnlijk dat het dinsdag 14.00 opgelost moet zijn.

Tweakers

Published On: 16-11-10|Categories: nieuws|

Deel dit bericht