Vraag:
Hoe kan je een site/certificaat/netwerk toevoegen aan de Referentiebeheer?
Tags: Referentiebeheer, Configuratiescherm, Windows, 7, Kluis, Wachtwoorden, Beheren, Backup, Versleuteld, Onthouden
Antwoord:
Configuratiescherm bevat een nieuwe applicatie genaamd “Referentiebeheer” (Windows-Kluis).
Dit is een compleet nieuwe tool binnen Windows 7. Via referentiebeheer kunnen gebruikersnamen en wachtwoorden worden opgeslagen in een versleuteld bestand. Deze gegevens kunnen voor websites bedoeld zijn, maar bijvoorbeeld ook voor het verkrijgen van toegang tot netwerkshares. Andere programma’s, waaronder Office 2007-applicaties en Windows Live Messenger, kunnen vervolgens deze inloggegevens gebruiken wanneer het nodig is. De inhoud van de kluis kan als backup worden weggeschreven en zo nodig weer worden hersteld.
Een website toevoegen met gebruikersnaam en wachtwoord:
- Ga naar “Start” en vervolgens “Configuratiescherm”.
- Kies: “Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht” en vervolgens “Referententiebeheer”.
- Om een referentie in te voeren van een website kies je – “Een algemene referentie toevoegen”
- Vul de gegevens in en kies: “OK”.
Zie onderstaande afbeelding voor de mogelijkheden: