DIT IS EEN KOPIE VAN HET UITGEGEVEN PERSBERICHT VAN ZIGGO
Het Ziggo netwerk wordt sinds enkele dagen geconfronteerd met een reeks DDos aanvallen. Dit zijn aanvallen waarbij een enorme hoeveelheid dataverkeer naar de Ziggo servers wordt gestuurd die daardoor overbelast raken. Het gevolg is dat veel klanten van Ziggo tijdelijk geen toegang hebben tot Internet.
Ziggo beschouwt de aanvallen als zeer ernstig. Er wordt door Ziggo dag en nacht gewerkt om ons netwerk en onze klanten te verdedigen tegen deze reeks DDoS aanvallen. We kunnen hierover geen nadere details vrijgeven aangezien wij helaas nog meer aanvallen verwachten.
Belangrijke informatie
Voor onze klanten is het volgende van belang. Om de aanvallen af te slaan, zal Ziggo een aantal veranderingen in het netwerk doorvoeren. Dit zal er toe leiden dat het modem bij een aantal van onze klanten door Ziggo opnieuw wordt opgestart. Daardoor zal het betreffende modem maximaal enkele minuten uit de lucht zijn. Gedurende deze korte tijd heeft de klant geen toegang tot Internet. We betreuren deze korte onderbreking van onze service, die helaas onvermijdelijk is. Wij vragen onze klanten om begrip hiervoor in deze uitzonderlijke situatie.
Aangifte
Intussen zijn meerdere video’s geplaatst op sociale media die bedreigingen aan het adres van Ziggo bevatten. Ziggo neemt deze bedreigingen serieus en heeft aangifte gedaan. Er is inmiddels een diepgaand onderzoek gestart waarin wij samenwerken met verschillende instanties, zoals het Nationaal Cyber Security Centrum van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. De bedreigingen en de aanvallen zijn onaanvaardbaar, aldus Ziggo.
Al onze inspanningen zijn erop gericht deze aanvallen te stoppen. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, zullen we u daarover informeren.
Ziggo