Apple is van plan om Yahoo-diensten een belangrijkere rol te geven op de iPhone en iPad. Zo zouden er steeds minder Google-diensten nodig zijn op iOS.
Apple en Yahoo zouden een vorm van samenwerking aan het bespreken zijn, waarbij de diensten van Yahoo een prominentere rol krijgen op de iPhone en iPad.
De Wall Street Journal meldt dat de technologiebedrijven onderhandelen over een grotere rol voor Yahoo in het leveren van onder meer nieuws en sport aan Apple, door actiever samen te werken op het vlak van software.
Beide bedrijven zouden natuurlijk voordeel hebben bij zo’n samenwerking.
Marissa Mayer, CEO bij Yahoo, probeert al langer om haar bedrijf mobiel op de kaart te zetten. Yahoo was ooit een van de pioniers van het internet, maar kan de concurrentie de laatste jaren maar moeilijk bijhouden. Het bedrijf levert bovendien reeds gegevens voor de weer- en aandelenapplicatie van Apple en haar sportinformatie zit geïntegreerd in Siri.
Voor Apple betekent een diepere samenwerking met Yahoo, dat het minder afhankelijk wordt van grote concurrent Google. Google levert niet alleen applicaties die concurreren met Apples eigen aanbod, maar heeft met Android ook de grootste concurrent voor iOS in huis. Yahoo daarentegen heeft geen eigen besturingssysteem.
zdnet.nl