De volgende stap in het personaliseren van bezochte websites is begonnen. Google’s +1-knop is deze week live gegaan.

Je vindt de knop nu onder andere op de Huffington Post, Bloomberg, BestBuy, NordStrom, O’Reilly, The Washington Post, Reuters, Rotten Tomatoes, Mashable en Techcrunch. Bij Google diensten zoals YouTube, Blogger en de Android Market duikt hij binnenkort ook op. 

De knop heeft veel gemeen met Facebook’s Like-knop. Je drukt erop als je iets ziet wat je interesseert, waarna je direct te zien krijgt hoeveel mede-internetbewoners hetzelfde deden. +1 wordt binnenkort ook in Google’s zoekmachine geïntegreerd, waardoor de functie breder wordt. Zo worden artikelen waar meer bij op +1 in is gedrukt meer naar boven gebracht in je zoekresultaten en zie je ook wat je vrienden leuk vonden binnen het onderwerp. 

Google’s advertentiebot smult ook van +1. Waardoor je nog meer reclames mag verwachten die zijn afgestemd op jouw interesses. Al zal dit vast effectiever werken dan voorgaande methoden, waarbij Google enkel keek naar de pagina’s die je bezocht.


Bright

Published On: 03-06-11|Categories: nieuws|

Deel dit bericht