Microsoft gaat per 1 juni de criteria aanscherpen die het gebruikt om malware te blokkeren. Een van de belangrijkste onderdelen van die aanpassing is het tegenhouden van misleidende advertenties door het SmartScreen Filter.

Dat schrijft het bedrijf op zijn securityblog. Advertenties die opzettelijk misleidend zijn, proberen de gebruiker meestal iets te laten doen waarvan de gevolgen niet direct duidelijk zijn. Zo wordt een gebruiker verleid tot het bezoeken van een met malware geïnfecteerde website of om het downloaden van een programma waardoor de computer of de browser minder goed functioneert.

Microsoft stelt dat het vanaf 1 juni misleidende of verwarrende advertenties gaat blokkeren met zijn SmartScreen Filter. Een andere reden die Microsoft noemt om een advertentie als misleidend te bestempelen is als deze niet of nauwelijks van een website te onderscheiden is. Bij het doorverwijzen naar een te downloaden bestand of als er kwaadaardige code in de advertentie staat, wordt de uiting ook geblokkeerd. De aangescherpte blokkering werkt na 1 juni als het SmartScreen Filter in Internet Explorer aanstaat.

Tweakers.net

Published On: 30-04-15|Categories: nieuws|

Deel dit bericht