Het aandeel van KPN wat betreft het aantal breedbandaansluitingen in Nederland stond in 2010 licht onder druk. Het aandeel zakte van 42 naar 41 procent.

Dat blijkt uit het jaarverslag van KPN.

In het document noemt het bedrijf de concurrentie op de markt ‘intens’. KPN verwijst naar aanbieders UPC en Ziggo die ook breedband met hoge snelheden aanbieden. In totaal kwam het aantaal breedbandklanten van KPN uit op 2,6 miljoen. Daar zitten 41.000 glasvezelklanten bij.

In 2010 heeft KPN naar eigen zeggen ingezet op interactieve TV, VDSL (de opvolger van ADSL) en glasvezel. Met deze focus wil het bedrijf de positie op de lange termijn veilig stellen. Voor 2011 richt het bedrijf zich op smartphones en de mobiele markt.

Mobiel
Op die markt wist KPN de positie in 2010 al te verbeteren. Het aantal abonnees met een mobiel abonnementen (internet en/of telefonie) steeg in 2010 met 100.000 klanten naar een totaal van 3,2 miljoen. Daarmee is het bedrijf goed voor 57 procent van die markt.
 
http://www.nu.nl/internet/2452445/kpn-moet-inleveren-breedbandmarkt.html

Published On: 22-02-11|Categories: nieuws|

Deel dit bericht