De problemen met ABN Amro's vernieuwde internetbankieren treden vooral op bij Windows XP en Internet Explorer 8. "En met de IE-compatibiliteitsinstelling."

ABN Amro bevestigt hiermee de oorzaak van de problemen met de vernieuwde site voor internetbankieren. Woordvoerster Karen de Vries had Webwereld al verteld dat het merendeel van de problemen die klanten nu hebben browsergerelateerd is. De bank geeft als adviezen het wissen van cookies, het verversen van de site (op Windows middels control-F5) en eventueel het overstappen naar een andere browser.

IE-compatibiliteit

Naast bovengenoemde drie adviezen noemt De Vries nog het aanpassen van de compatibiliteitsinstellingen, "dat zit in het menu van de browser". Dit betreft een optie die Microsofts browser Internet Explorer biedt, waarbij de nieuwere versies daarvan zich kunnen voordoen als een ouder IE. Microsoft richt zijn browser sinds enige tijd meer in voor webstandaarden, maar stuit daarbij op incompatibiliteit met het eigen IE-verleden.

Veel websites zijn vroeger juist ontwikkeld voor het toen marktdominante Internet Explorer en werken daardoor niet goed in browsers die zich aan webstandaarden houden. Het was aanvankelijk niet bekend of de problemen met ABN Amro-internetbankieren alleen of voornamelijk optreden in IE. De tip van de bank om Chrome te gebruiken, deed dit wel vermoeden.

Webwereld

Published On: 08-11-13|Categories: nieuws|

Deel dit bericht