De ABN Amro is getroffen door een storing, die internetbankieren platlegt en ook de telefonische hulplijnen. Gisteravond was er ook al een storing.
De bank kampt sinds vanmorgen met een nieuwe storing. Deze is volgens het webcareteam van ABN Amro net na 12:00 opgelost, maar klanten melden op Twitter dat er nog altijd problemen zijn. Internetbankieren werkt niet, maar ook de telefonische hulplijnen van ABN zijn niet goed bereikbaar. Een net geplaatste tweet van het webcareteam bevestigt dat de storing nog aanhoudt.
Reeks van storingen
Gisteravond is de bank ook al getroffen door een storing in zijn internetsystemen. Rond 22:30 heeft ABN Amro getweet dat de storing was opgelost, maar nog geen twee uur later was het weer raak: "We zijn bezig om de storing zo snel mogelijk te verhelpen".
Het webcareteam heeft klanten toen doorverwezen naar telefonische support voor bijvoorbeeld het blokkeren van passen, maar de lijnen waren of niet bereikbaar of waren overbelast. Blokkeren lukt dus nietper telefoon. De bank heeft gisteravond al aangegeven dat het telefonisch niet goed bereikbaar was.
Onbereikbaar
Woordvoerders van ABN Amro waren niet direct bereikbaar. Het is dus onbekend of de storing van vandaag voortkomt uit die van gisteravond. Ook is het onduidelijk of de telefoonlijnen van de bank overbelast zijn doordat internetbankieren eruit ligt, of dat de storing de telefoonsystemen van de bank direct heeft geraakt.
Update:
ABN Amro-woordvoerder Jeroen van Maarschalkerweerd laat weten dat de storing met internetbankieren is opgelost. Van Maarschalkerweerd bevestigt dat de telefoniestoring nog wel gaande is. Hij benadrukt dat er géén relatie is tussen de problemen met internetbankieren (van vanmorgen en gisteravond) en de problemen met ABN's telefoniecontactcentrum.
Update 17:03
Webwereld