Vodafone heeft een brief gestuurd aan haar klanten:

Vanwege een grote brand bij onze netwerkcentrale in Rotterdam, kampen wij sinds 4 april met een storing in ons netwerk. Direct na signalering van het probleem zijn de herstelwerkzaamheden begonnen en wordt dag en nacht gewerkt aan het oplossen daarvan.

Vannacht heeft Vodafone gestaag voortgang geboekt bij herstelwerkzaamheden van het netwerk. Experts uit binnen- en buitenland (van zowel Vodafone als partner bedrijven) zijn ter plaatse om te assisteren bij de herstelwerkzaamheden. In 75% van het getroffen gebied is bellen en sms'en weer mogelijk. De klantervaring zal echter nog steeds niet optimaal zijn wanneer klanten zich verplaatsen tijdens het bellen. Het herstel van 3G (mobiel internet) verloopt volgens planning, maar gaat nog enkele dagen in beslag nemen.

Het herstel van het netwerk neemt langer in beslag dan gehoopt. Onder andere omdat er op verschillende geografische locaties in het gehele land (Rotterdam, Groningen, Maastricht) door ingenieurs gewerkt wordt aan de configuratie van het netwerk. Het handmatig aansluiten van de zendmasten op de noodvoorzieningen vordert gestaag. Een complicerende factor is dat zendmasten niet alleen handmatig aangesloten moeten worden, maar ook handmatig moeten worden ingesteld.

Een deel van de klanten blijft te maken hebben met voicemailproblemen. Vodafone verwacht die pas over enkele dagen te kunnen herstellen. Daarnaast is er aanhoudende filevorming op het netwerk waardoor klanten ook elders in binnen- of buitenland soms meerdere pogingen moeten ondernemen om gesprekken of datasessies op te zetten, of om iemand te bereiken.

Wij verwachten het hele paasweekend nodig te zullen hebben om alle diensten (zowel voice, sms en data) weer op orde te krijgen. Vodafone blijft met man en macht werken aan het oplossen van alle problemen en betreurt dat het herstel van de storing langer duurt dan aanvankelijk verwacht werd.
VodaFone

Published On: 06-04-12|Categories: nieuws|

Deel dit bericht